Jakich witamin nie zabraknie w lato?

Jakich witamin nie zabraknie w lato?

Lato obfituje w witaminy i minerały. Jest wiele warzyw oraz owoców, dlatego lato to czas pełen witamin oraz minerałów. Można jeść porzeczki bogate w witaminę C. Zalecane są wszystkie rodzaje porzeczek. Najlepiej spożyć je na surowo, ponieważ wtedy lepiej przyswaja się witaminy. Owoce i warzywa mają w swoim składzie witaminy A, E, C, D oraz szerokie spektrum innych witamin. Wystarczy kupić owoce i warzywa lub zebrać je w swoim ogrodzie czy sadzie. Nie należy kupować owoców sprzedawanych przy drogach, ponieważ kumulują one duże ilości ołowiu i metali ciężkich. W papryce mnóstwo jest witaminy C, o wiele więcej niż na przykład w cytrynie – a taką paprykę można jadać przez cały rok.

 

W lecie jest mnóstwo witaminy D ze słońca, ale nawet wtedy lekarze zalecają jej suplementowanie, bo słońce nie daje tyle tej witaminy, ile trzeba, a pokarmy także nie zawierają jej zbyt wiele. Nie jest prawdą, że kilkugodzinne przebywanie na słońcu da organizmowi tyle witaminy D, ile ten potrzebuje.

 

Co jadać w lecie, aby witamin nie zabrakło?

 

Zaleca się różnorodność potraw, warzyw, owoców. Czerwone arbuzy mają w sobie likopen, który wzmacnia serce, poza tym są źródłem pektyn i błonnika. Dzięki temu dają organizmowi sytość i poprawiają przemianę materii. Truskawki, maliny, jagody i porzeczki są źródłem przeciwutleniaczy. Soczyste melony są skarbnicą witam A, C, kwasu foliowego, poza tym doskonale gaszą pragnienie, co w lecie ma znaczenie. Marchewki mają w sobie karoten oraz błonnik. Pomidory w lecie mają likopen, błonnik, witaminę C oraz potas. Szklanka soku pomidorowego codziennie zapewnia zdrowie, urodę, młodość oraz uspokaja zmęczony system nerwowy. Brokuły i kalafiory mają witaminę A, cały zestaw witamin B, wapń, fosfor, żelazo i magnez. Poza tym należy jadać inne owoce: śliwki, gruszki, jabłka, jeżyny. One na pewno wzmocnią organizm i zasilą go, dadzą mu wiele składników koniecznych do jego dobrego funkcjonowania.

 

Lato jest czasem warzyw i owoców, wówczas łatwo zasilić organizm i nadać mu siłę na cały rok. Witamin i minerałów w lecie nie brakuje, wystarczy tylko jeść sporo warzyw i owoców, aby zyskać na zdrowiu.